Na jaren van trouwe dienst werd het voor ons logo-fotograafje tijd om met pensioen te gaan.
Jarenlang had hij in ons logo model gestaan, als fotograaf. Vreemd eigenlijk voor een fotograaf, om model te staan. Zijn statief en platencamera kunnen nu voorgoed worden opgeruimd. Zijn draadontspanner deed het al lang niet meer, maar daar zag je toch niks van. Hij hield ‘m vast omdat dat zo hoorde. Zijn arm was een belangrijk deel van de letter F.
Bij Fomo wist ook bijna niemand meer waarom de letter m in het logo, als hoofdletter werd geschreven. Was dat omdat FoMo oorspronkelijk uit Moergestel kwam? Tegenwoordig zeggen we dat Fomo uit Oisterwijk, Moergestel en Omstreken komt. Dus waarom dan nog die m als hoofdletter geschreven?
Een nieuw logo, met frisse kleuren en nieuwe metaforen. Weer helemaal bij de tijd. Volgens de ontwerper zou je het kader rondom het logo kunnen zien als een scherpstelpunt, uit de zoeker van een camera. Het kader legt dus de focus op Fomo. Dat zijn belangrijke taken van een fotograaf: focussen en kadreren. De letters van Fomo lijken in perspectief te staan. Fomo gaat dus de diepte zien. Dat is in ieder geval waar de leden van Fomo naar op zoek zijn: verdieping in hun fotografie.
Nieuwe site
En met een nieuw logo werd het ook tijd om de website aan te pakken. We hebben wilde plannen (uiteraard), die in de komende maanden één voor één een plaatsje gaan krijgen op de website.
Net op tijd “live”. Net voor aanvang van onze jaarlijkse expositie. Die trekt elk jaar veel bekijks en zorgt ook voor extra bezoekers op de website. Kunnen ze meteen ons mooie nieuwe logo zien.
Sorry, the comment form is closed at this time.